وفي تصريح لها قالت المخرجة "سارة وفيق" مخرجة فيلم "مش أنا" بطولة النجم تامر حسني، والذي أثير حوله الجدل الفترة الأخيرة، إنها ردت على الفنانة حلا شيحة بعد ما كَتبته بشأن ظهورها في الفيلم، مشيرة إلى أنها طلبت حذف بعض المشاهد في الفيلم، والفنان تامر حسني احترم وجهة نظرها.

وأضافت، خلال مداخلة مع الإعلامي عمرو أديب ببرنامج "الحكاية" الذي يذاع على قناة "MBC مصر": "توجهنا للمونتاج وفتحنا الفيلم من جديد، وهي كانت تمثل عبئا ماديا إضافيا على شركة الإنتاج، وهي طلبت ذلك قبل عرض الفيلم، لأنها تزوجت في تلك الفترة، وحذفنا 4 مشاهد من الفيلم، وهو أمر كان يحتاج إلى دراسة حتى لا يخل بمحتوى الفيلم".

وقالت: "بعدها تم غلق الموضوع، واختفت حلا شيحة بعدها تماما، وحاولت أنا وتامر حسني والقائمون على الفيلم الوصول إليها لم ترد علينا، وكانت لا ترد على رسائلنا، وتامر كان يدافع عنها، ويقول ما يحدث حرية شخصية، وبعد إطلاق الفيديو الكليب خرجت وكتبت ما كتبته، على الرغم من أن الفيلم يعرض منذ 21 يوما".

وتابعت المخرجة سارة وفيق: "هي حاولت أن تصل إلى تامر، وقالت له إنها ترغب في العودة للسينما من خلال التمثيل مع ممثل سوبر ستار، وهو ساندها معنويا ونفسيا، وكانت كواليس الفيلم لذيذة، حتى أنها كانت تصطحب أبناءها معها خلال التصوير، وكل المشاهد لا يوجد بها أي تجاوز، حتى المشاهد التي تم حذفها، كانت مشاهد رومانسية كوميدية، ووالدها اعتذر لتامر حسني بعدها".

 وجاء رد تامر حسني كالتالي

"الحقيقه عمري ما بتخيل إني أدخل في نقاش بالشكل دا مع زميل بحترمه وكان في بينا كل خير

🤍
للتوضيح بما إنك يا حلا كتبتي بوست وأشركتي الجمهور الكريم معانا بدل ما كنتي تكلميني شخصيًا ونتناقش بيني وبينك فأنا مضطر أرد هنا برضه
أولاً أنا عمري ما وعدتك إن الكليب مش هينزل دا محصلش أصلاً يا حلا مش أنا خالص اللي أوعد وأخلف….. الحقيقة إني إحترمت كلامي معاكي ووعدتك أشيل مشاهد تانية طلبتيها وشيلتها بالفعل وشكرتيني عليها ولو حابة تفتكري المشاهد اللي اتشالت بعد إذنك روحي شوفيها في المونتاچ عند الأستاذ عمرو عاكف أو كلميه يبعتهالك كلها موجودة.. وبعدين الفيلم بقاله ٣ أسابيع في السينمات والكليب موجود جوه الفيلم هو بالنسبة لك الحرام إننا ننزل الكليب على اليوتيوب بس !! إنما الكليب يتشاف جوه السينمات عادي؟؟؟؟ منطق غريب فعلًا يا حلا.. وبعدين هو مش أنتي اللي مضيتي عقد وتقاضيتي عليه مبلغ كبير عشان الدور دا بعينه !!!!! هو مش إنتي اللي صورتيه ومثلتيه بنفسك وبمنتهى الرضا ولاّ حد أجبرك؟!!!!!! وللتوضيح للجمهور الكريم أنا والمخرجة الأستاذة سارة وفيق بعتنالك وكنا بنتحايل عليكي تيجي تشوفي شغلك قبل إصدار الفيلم عشان لو عندك أي ملحوظة تقوليها ماكنتيش بتردي علينا وتليفوناتك كلها كانت بتقفل في وشنا.. إنتي للأسف يا حلا متعاملتيش صح مع الموقف كان لازم تهتمي بأمرك أكتر من كدا ولو كان ليكي أي طلب تاني كنت هعمله بكل حب إنما إنتي فجأة اختفيتي ومكملتيش تركيب صوتك في الفيلم ولا جيتي تتصوري عشان آفيش الفيلم أصلًا و مخليتيناش نعرف نعمل آفيش مجمع !!! وبقيتي تقفلي تليفوناتك وتكنسلي علينا كلنا وبعدين أي فيلم بيبقى ليه خطة مسبقة في الدعاية وانتي عارفاها كويس ووافقتي عليها ودا كليب رومانسي يعني معقول كنتي عايزة المنتج يشيل كل مشاهدك اللي صورتيها من الكليب ويطلعني بغني وبقول الكلام الرومانسي دا للأستاذ ماجد الكدواني مثلًا هو دا يُعقل؟؟!!!!! أنا زعلان منك جدًا يا حلا على مفردات البوست بتاعك الغير موفقة ومستحيل هرد بطريقتك اللي فيها تجريح واتهامات باطلة ليا احترامًا لحاجات كتير يمكن فايتاكي بس مش هتفوتني وعلى فكرة انا واثق إنك عارفة إني مستاهلش منك كدا وهكتفي بالتوضيح دا وربنا يهدي الجميع ويكتبلك كل الخير اللهم آمين"

أكتب تعليقًا

أحدث أقدم